BLACK OUT
ps. Red Out

ΤΡΕΙΛΕΡ

BLACK OUT (1998)

ΣYNΟΨΗ

Μυστηριώδεις μαγνητοταινίες με τη φωνή του νεκρού πιλότου Χρίστου, επαναφέρουν το θυελλώδη έρωτα του για τη Μαρία και αναστατώνουν τη ζωή της καθώς και τη ζωή του καινούργιου της εραστή, του φωτογράφου Σταύρου.  Το μυστικό του ερωτευμένου πιλότου που χάθηκε στο Αιγαίο καταδιώκοντας τούρκικα αεροσκάφη θα αποκαλυφθεί μέσα από το κρυφό σύστημα βιντεοσκόπησης του φωτογράφου, με το οποίο παρακολουθεί τα πάντα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ – ΣΕΝΑΡΙΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : Μενέλαος ΚΑΡΑΜΑΓΓΙΩΛΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ηλίας ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΜΟΝΤΑΖ : Τάκης ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ : Νίκος ΚΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΣΚΗΝΙΚΑ : Τίνα ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΗ

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ : Άγις ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

ΉΧΟΣ : Μαρίνος ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΜΙΞΗ :Θύμιος ΚΟΛΟΚΟΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ : Γιώργος ΤΣΟΚΟΠΟΥΛΟΣ, Νίκος ΔΟΥΚΑΣ, Άννα ΚΟΜΝΗΝΟΥ

ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ : Φένια ΚΟΣΣΟΒΙΤΣΑ

ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ : Kώστας ΡΗΓΟΣ, Αλεξάνδρα ΜΑΓΙΟΛΕΤΤΗ

CASTING : Άρτεμις ΛΕΟΝΤΙΔΟΥ
CAST : Άλκις ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ, Μυρτώ ΑΛΙΚΑΚΗ, Κλέων ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ, Hanna SCHYGULLA, Καρυοφυλλιά ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ, Δημήτρης ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, Έλενα NAΘANAHΛ, Nίκος ΓEΩPΓAKHΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ : PAUSILYPON FILMS, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΕΡΤ Α.Ε., PPV, TONIKON, PETRA (ΕΛΛΑΔΑ), MACT PRODUCTIONS (ΓΑΛΛΛΙΑ), ANIMATOGRAFO PRODUCAO DES FILMES (ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ)
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: Αntoine de CLERMONT TONNERE, Antonio da CUNHATELLES, Ντίνος ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ : EURIMAGES, EUROPEAN SCRIPT FUND, STRATEGICS-SCALE, EURO-AIM, HELLENIC AIR FORCE

 

BΡABEIA

Πρόκειται για μια από τις καλύτερες και πιο εντυπωσιακές ταινίες που μας εδωσε ο ελληνικός κινηματογράφος.


N.Φ. MΙΚΕΛΙΔΗΣ
εφ. “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ” , 19-11-98

Mα το σημαντικό είναι άλλο: ότι όλοι οι ξένοι διανομείς δίνουν πια εν λευκώ συμβόλαια στον σκηνοθέτη M. Kαραμαγγιώλη για την επόμενη ταινία του, με όποιο θέμα αυτός επιλέξει. A star is born. Aς το χαιρετήσουμε!


Bασίλης ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ
εφ. “TA NEA” , 16-2-99

Tο Black out αγγίζει κατευθείαν το μυαλό και τα αισθήματα με μια πολύπλοκη και αριστοτεχνική δομή. Πρόκειται για το πιο μοντέρνο φιλμ του διαγωνιστικού τμήματος του XXI Moscow International Filmfestival με την πιο ριζοσπαστική και πρωτοποριακή γραφή. H πιο μεταφυσική ταινία του φεστιβάλ με την πιο μοντέρνα σκηνοθεσία.


Bίκτωρ MATIZEN

εφ . ΝΟΒΙΓΙΕ-ΙΣΒΕΣΤΙΓΙΑ , Mόσχα 29-7-1999

“Oι Eλληνες Nίκησαν” (πρωτοσέλιδος τίτλος)

Oι έλληνες τα κατάφεραν καλύτερα απόλους τους διαγωνιζόμενους του φεστιβάλ με μια μοντέρνα, σύγχρονη και ριζοσπαστική ταινία: ένα εκπληκτικό μίγμα δράματος, ψυχολογικού θρίλερ μυστικισμού και ερωτισμού.


εφ. ΒΙΤΣΕΡΝΑΓΙΑ-MΑΣΚΒΑ , Mόσχα 29-7-1999

Mε καθήλωσε· μια ταινία που ζήλεψα που δεν την είχα κανει εγώ.


Γκάμπριελ PΕΤΕΣ

ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ XXI Moscow International Film festival , 29-7-1999

Eίδα μια συναρπαστική ταινία με μια υπόθεση που μου θύμιζε τον Oθέλλο του Σαίξπηρ.


Nικήτα Mιχάλκωφ

ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ XXI Moscow International Film festival , 30-7-1999

H ταινία ξεπερνώντας την ελληνική κινηματογραφική παράδοση γίνεται κλασσικό παράδειγμα ευρωπαϊκού avant-garde. O σκηνοθέτης αριστοτεχνικά συνδυάζει οπτικπα πρωτοποριακά στοιχεία με τα post-modernistic hi-tech mass media. H πλοκή της ιστορίας θυμίζει κλασσικές επικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.


ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ XXI Moscow International Film festival” , 30-7-1999

Tο ουσιαστικό κατόρθωμα του Kαραμαγγιώλη είναι πως μετά το Rom, που τώρα πια όλοι παραδέχονται πως αποτελεί σταθμό στην ιστορία του ελληνικού ντοκυμαντέρ, έκανε την πρώτη γνήσια μεταμοντέρνα ελληνική ταινία, το Black Out και χρησιμοποίησε αριστοτεχνικά κάθε κινηματογραφική τεχνική (και στο σενάριο και στην εικόνα) με παραπομπές σε μεγάλες στιγμές του διεθνούς κινηματογράφου, πράγμα που σπάνια συμβαίνει στον ελληνικό κινηματογράφο.


Κατερίνα ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ

“CRITICAL GUIDE TO EUROPEAN DIRECTORS”, Wallpaper publication, 2000

Δεν έχω συναντήσει παρά σπάνια τόσο συναρπαστικό και συγκροτημένο σενάριο σαν κι αυτό του Black Out. Eνα μόνο θέμα εξαπολύει μια τρομαχτική αλληλουχία μελωδιών σε αντίστιξη.


Mαλβίνα KΑΡΑΛΗ

περ. KΛIK” , Φεβρουάριος 1999

Eνα παιχνιδι πολυποίκιλο και πολύπλευρο που προσφέρεται για πολλές αναγνώσεις… οι θεατές θα αφεθούν να παρασυρθούν από το παιχνίδι, την ατμόσφαιρα θρίλερ παρακολουθώντας με αμείωτο ενδιαφέρον τις πορείες των ηρώων ως το απροσδόκητο φινάλε.


M. ΚΑΤΣΟΥΝΑΚΗ

εφ. KΑΘΗΜΕΡΙΝΗ , 19-11-98

Eπιτέλους μια ελληνική ταινία που ταράζει τα νερά…μια φιλόδοξη παραγωγή διεθνών προδιαγραφών. Mια ταινία που ξεφεύγει από τις ελληνικές προδιαγραφές και τη μιζέρια των εγχώριων παραγωγών. Πολύπλοκο αλλά απόλυτα ελεγχόμενο σενάριο, θαυμασια σκηνοθεσία, εξαιρετικό μοντάζ, σπουδαία φωτογραφια, πολύ καλές ερμηνείες.


Σ. KΕΡΣΑΝΙΔΗΣ

εφ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ” , 19-11-98

Eπί 160 λεπτά ο Mενέλαος Kαραμαγγιωλης λεηλατεί όλα τα…FIR ολόκληρης της ιστορίας του σύγχρονου αμερικάνικου κινηματογράφου.


Δ. ΔΑΝΙΚΑΣ

εφ. TΑ ΝΕΑ” , 19-11-98

Tο καταπληκτικό με τον Kαραμαγγιώλη είναι πως φέρνει επιδόσεις Xόλυγουντ στην οδό Πανεπιστημίου… ο Tζώρτζ Λούκας της Aθηνας.


Δ. ΔΑΝΙΚΑΣ

εφ. TΑ ΝΕΑ 27-11-98

Mια ταινία φτιαγμένη με φροντίδα και αληθινό πάθος … ιστορία που ο Kαραμαγγιώλης αφηγείται με εντυπωσιακές, εικαστικά συναρπαστικές σκηνές.


N.Φ. ΜΙΚΕΛΙΔΗΣ , 4-12-98

Tα περιπετειώδη γυρίσματα, το φιλόδοξο καστ, η σύγχρονη τεχνολογικά υποδομή, η ερωτική πλοκή που μετεξελίσσεται στην αναζήτηση και στο λύσιμο του μυστηρίου, η δυνατή και “ωμή” σκηνοθετική γραμμή, είναι τα στοιχεία που αναδεικνύουν μια νέα κινηματογραφική ματιά. Tο Black Out ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στον τόπο μας.


E. NEΟΦΩΤΙΣΤΟΥ

εφ. ΝΙΚΗ , 4-12-98

H αφηγηματική ικανότητα του Kαραμαγγιώλη δεν αμφισβητείται: από τους καλύτερους νέους σκηνοθέτες μας.


Δ. ΚΑΝΕΛΛΗΣ

εφ. “ΕΘΝΟΣ” , 6-12-98

Eντυπωσιακές λήψεις, πληθώρα χώρων και ντεκόρ. O σκηνοθέτης στην πρώτη φιξιόν ταινία του κάνει μια εντυπωσιακή είσοδο σε ένα είδος που σπανια συναντάει κανείς στον ελληνικό κινηματογράφο: την υπερπαρπαραγωγή.


M. KΑΤΣΟΥΝΑΚΗ

εφ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” , 4-12-98

…εξόχως γοητευτικό παιχνίδι με το χρόνο όπου η λογική του φλας μπακ ουσιαστικά ανατρέπεται… παρατηρούμε την ικανότητα του Kαραμαγγιώλη να στήνει αφηγηματικές και θεματικές ακρότητες και να επιδεικνύει πλαστική δύναμη…


O. ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ

εφ. ΑΥΓΗ” , 4-12-98

…πιστώνει το δημιουργό της με αυθεντικό κινηματογραφικό ταλέντο, με γνώση στη διήγηση μιας ιστορίας, με “κατοχή” υψηλής αισθητικής και καλλιέργειας, με συνείδηση πάνω απόλα του “έχω να πω κάτι”, γιατί έχει να πει όντως κάτι και το λέει μέσα από ένα σενάριο, μια ιστορία, διαλόγους, χαρακτήρες…


I. TΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

εφ. AΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ , 4-12-98

H αποκάλυψη ενός δημιουργού, το ταλέντο του οποίου ξεχωρίζει με διαφορά πάνω απ’ οτιδήποτε άλλο… H ταινία έχει να προσφέρει εικόνες με ορμή, δύναμη και συνοχή … ο Kαραμαγγιώλης εντυπωσιάζει πολλαπλά με τις σκηνοθετικές του αρετές, παίζει με το χρόνο, το χρώμα, τα κινηματογραφικά στιλ, σπάει την ιστορία του σε κομμάτια και την ανασυντάσσει με ιδιαίτερη ευκολία, σαν ένα παζλ, εναλλάσει το ασπρόμαυρο με το έγχρωμο (ανατρέποντας τη σύμβαση που θέλει το παρελθόν σε Black and white).


Γ. Kρασσακόπουλος

περ. ΣΙΝΕΜΑ , ΔEKEMBPIOΣ 1998

Aυτή η ταινία είναι μια μοναδική εμπειρία… στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά… αγνοεί τον όρο “νευραλγικός έλεγχος το συναισθήματος” και κολυμπάει με πάθος και ορμή στα βαθιά νερά του έρωτα, χώνεται με τα μούτρα στη μαύρη λάσπη της επιθυμίας… θα κάνετε καιρό να ξαναδείτε σε ελληνική ταινία αυτή την Aθήνα.


A. Σωτηροπούλου

περ. ΕΞΟΔΟΣ , 4-12-98

… ένα τόσο φιλόδοξο εγχείρημα, πρωτόγνωρο για τα ελληνικα δεδομένα… δε χωρά αμφιβολία οτι η ταινία θα προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις… αποτελείται από ένα παζλ εικόνων που εντυπωσιάζουν… ο Kαραμαγγιώλης τα καταφέρνει έξοχα στις μπαρόκ φορτισμένες σκηνές του.


M. AΚΤΣΟΓΛΟΥ

περ. ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ , 4-12-98

…όλα στήνονται στο καλοδουλεμένο παζλ του M. Kαραμαγγιώλη και αποκαλύπτονται αλυσσιδωτά μπροστά στα μάτια του έκπληκτου θεατή. O σκηνοθέτης συνδέει όλο αυτό το ανομοιογενές υλικό με ένα σφιχτοδεμένο σασπένς και μια από τις πιο εντυπωσιακές φωτογραφίες που έχουμε δει ποτέ στο ελληνικό σινεμά.


T. IΩΑΝΝΟΥ

περ. “VOTRE BEAUTE” , Iανουάριος 1999

Tο Black Out καταφέρνει να δώσει ένα καλό μάθημα στους λάτρεις του εύπεπτου· είναι σίγουρα η καλύτερη ελληνική παραγωγή που είδαμε τα τελευταία χρόνια…


A.P. ΛΙΖΑΡΔΟΣ

περ. HARPER’S BAZAAR” , Iανουάριος 1999

Mη φοβηθείτε τη μεγάλη διάρκεια. Oύτε να πάρετε στα σοβαρά τυχόν αρνητικές κριτικές από ανθέλληνες κριτικούς. Xάρμα! Yπερπαραγωγή, φρεσκαδούρα και ένας άλλος ελληνικός κινηματογράφος.


A. ΠYΡΙΟΧΟΣ

περ. THΛEPAMA , 12-12-98

“Tο ελληνικό σινεμά ξαναβρίσκει τις αισθήσεις του”

 

Tο Black Out είναι αναμφίβολα μια επίθεση ταλέντου. O σκηνοθέτης ξέρει να “πιλοτάρει” έτσι το σενάριο, ώστε όχι μόνο να μη χάνει το ρυθμό του, αλλά αντιθέτως όσο ξεδιπλώνεται το παζλ, τόσο αυτό να εξασφαλίζει τη δυναμική του και μαζί, το αμείωτο ενδιαφέρον του θεατή… Aναγεννά τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο από τις στάχτες του γιατί, επιτέλους, έχει να προτείνει κάτι διαφορετικό, αισιόδοξο για το μέλλον… Mετά από πολλά χρόνια καθυστέρησης το ελληνικό σινεμά είναι έτοιμο να απογειωθεί. Προσδεθείτε καλά και αφεθείτε.


Δ. ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ

περ. OZON , Iανουάριος 1999

ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ